بهینه سازی Meta Tags
متاتگ چیست؟ معرفی کاربرد Meta Tag در سئو به زبان ساده
این توضیحات در نتایج جستجو زیر عنوان نمایش داده میشود و نقش مهمی در ترغیب کاربران به کلیک روی لینک شما دارد. حال می رسیدیم به عنوان Title Tag چیست؟ عنوان، اولین و مهمترین عنصری است که کاربران و موتورهای جستجو هنگام جستجو با آن مواجه میشوند. عنوان مناسب نه تنها باعث جذب کلیک کاربران میشود، بلکه به موتورهای جستجو نیز کمک میکند تا موضوع صفحه را به درستی تشخیص دهند. از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان میدهد که شما به بازخوردها اهمیت میدهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان میشود.
گوگل معمولاً حدود 150 تا 160 کاراکتر از توضیحات متا را نمایش میدهد. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که توضیحات شما مختصر و مفید است و تمامی اطلاعات کلیدی را در این محدودیت کاراکتر قرار دهید. به طور پیش فرض توسط رباتهای موتور جستجو و ایندکس یا فهرست بندی میشوند. انتخاب یک عنوان جذاب، مرتبط و توجیهی برای صفحه میتواند به بهبود CTR (نسبت کلیک به نمایش) کمک کرده و در نهایت کارایی سئو صفحه را ارتقا دهد. در نظر داشته باشید، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث میشود عنوان متا مصنوعی و غیرطبیعی به نظر برسد.
افزونههای متعددی برای بخشهای مختلفی در نظر گرفته شده که به شما کمک شایانی میکنند. متاتگها در وردپرس برای بهبود وضعیت کلمات کلیدی، توضیحات مهم و در نهایت بهینهسازی کامل وبسایت مورد استفاده قرار میگیرند. شاید بگویید در افزونه yoast seo برای هر نوشته یا برگه میتوان چنین قسمتی را تکمیل کرد و دیگر نیازی به افزونه جدید نیست. بله میتوان اما افزونهای که برای شما در نظر گرفتیم به صورت اختصاصی برای متاتگهای وبسایت است و پیشنهاد میکنیم حتما از آن کمک بگیرید. وظیفه متا تگها، راهنمای خزندهها، کراولرهای گوگل و بازدیدکنندگان است؛ البته خوب است بدانید که این توضیحات، جزو محتوای اصلی صفحه سایت شما به شمار نمیروند و فقط برای بهینهسازی محتوا کاربرد دارند.
برای این کار به 6 ترفند عالی اشاره کردهایم که میتوانید در ادامه بخوانید. میخواهیم در مورد متا تگ ها کمی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم پس این قسمت متن ممکن است در آینده هم آپدیت شود. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر مقاله توضیحات متا چیست و چرا اینقدر مهم است؟ را ببینید. ما در تیم سئوف به شما توصیه میکنیم که وب سایت خود را واکنشگرا طراحی کنید. ناپ شاپ، به عنوان اولین سایت ارائه دهنده محصولات ناپ کامرس در ایران، به دلیل تجربه و تخصص خود در این حوزه شناخته میشود. ناپ شاپ، فعالیت خود را از سال 1393 در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مبتنی بر nopCommerce آغاز نمود و با ارائه بهترین راهکارها و خدمات، به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شده است.
متا عنوان در حال حاضر توسط خوده گوگل برای خیلی از صفحات ایجاد می شود (با توجه به خوده عنوان ست شده توسط وبسمتر) تا از کیورد استافینگ جلوگیری کند و قطعا این کار گوگل به نفع کاربران گوگل است. به پایان این مقاله رسیدیم، امیدواریم که به خوبی پاسخ سوال متا تگ های سئو چیست و چگونه آنها را بهینه کنیم؟ را گرفته باشید. همچنین ممکن است بخواهید مقاله دیگر ما را با عنوان آموزش اضافه کردن متا تگ ها به وردپرس بدون افزونه ببینید. قبلاً برای تعیین کلمات کلیدی برای صفحه استفاده می شد، اما اکنون به دلیل سوء استفاده های گذشته توسط اکثر موتورهای جستجو نادیده گرفته شده است. تگ hreflang بیشتر برای سایت های چندزبانه استفاده میشود، به این صورت که مثلا برای کاربران انگلیسی، نسخه انگلیسی و برای کاربران فارسی، نسخه فارسی وبسایت نمایش داده میشود.
متا ربات نشانه ای برای ربات های موتورهای جستجو تا بفهمند با صفحه باید چه کاری انجام دهند. گوگل در طول فرآیند رندر از viewport برای نمایش صفحه در اندازه های مختلف صفحه استفاده می کند. این بدان معناست که وب سایت با گوشی هوشمند، تبلت یا دسکتاپ سازگار است. با استفاده از تکنیکهای پیشرفته مانند یادگیری ماشینی (Machine Learning)، میتوانید رفتار کاربران را پیشبینی کنید و بر اساس آن، تگهای متا را بهینهسازی کنید. برای مثال، اگر یک الگوریتم پیشبینی کند که کاربران به محتوای خاصی علاقه بیشتری دارند، میتوانید تگهای متا را بر اساس این دادهها بهروز کنید. با این تگ می توانید سرعت پیدا کردن محتوا را از سوی کاربران افزایش دهید و به نوعی به کاربر باج می دهید که در صفحه تان بماند.
در واقع، تشخیص محتوای سایت با استفاده از متا تگ ها برای موتور جستجو راحت تر می شود و همین باعث می شود که استفاده از متا تگ های موثر در سئو، نقش مهمی در افزایش عملکرد سئو سایت داشته باشد. بنابراین، منطقی است که نقش اثرگذار متا تگها در بهینهسازی سئو بسیار حائز اهمیت باشد. با نوشتن و پیکربندی صحیح متا تگها، میتوانیم به موتورهای جستجو کمک کنیم تا درک بهتری از محتوای صفحات وب سایت داشته باشند و در نتیجه، صفحات مورد نظر دارای پتانسیل لازم برای قرار گرفتن در رتبهبندی بالاتر نتایج جستجو باشند. مانند تگ عنوان، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات متا نیز ضروری است. این کار به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و همچنین کاربران را ترغیب میکند که بر روی لینک شما کلیک کنند.
برای جلوگیری از این امر، مهم است که از یک تگ کنونیکال برای نشان دادن محل قرارگیری محتوای تکراری استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده میکنید، افزونه های زیادی وجود دارد که میتوانند به شما کمک کنند. به عنوان مثال، تنظیمات پیشرفته Yoast را میتوان برای تنظیم تگهای متا روبات ها تغییر داد. سایر سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) مانند Squarespace و Wix نیز همین گزینهها را دارند. برچسب عنوان یا تایتل (Title Tag) یک تگ HTML است که مشخص میکند عنوان صفحه چیست.
به طور کلی، متا تگ ها متن ها، برچسب ها و عبارت هایی هستند که در کدهای HTML مخفی هستند که موتورهای جستجو مانند گوگل برای پیدا کردن محتوای مناسب می توانند آنها را ببینند. سئو محلی (Local SEO) یکی از استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجو است که به کسبوکارها کمک میکند در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر دیده شوند. اگر کسبوکار شما یک مکان مشخص دارد یا در یک منطقه جغرافیایی خاص خدمات ارائه میدهد، استفاده از سئو محلی میتواند به طور چشمگیری مشتریان اطراف شما را جذب کند. در این مطلب از بخش آموزش سئو پارسپک با اطلاعات مختلفی از جمله سئو محلی چیست، دلایل اهمیت لوکال سئو و مراحل انجام آن آشنا خواهید شد. اما برای تقویت قابلیت دسترسی به نتایج جستجو برای موتورهای جستجو، همچنان به عنوان قطعههایی در نتایج جستجوی Google وجود دارند. بنابراین به توصیفات متا نه به عنوان یک عامل رتبه بندی بلکه به عنوان راهی برای افزایش نرخ کلیک (CTR) خود فکر کنید.
همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه تکنیکهای ساده می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا صفحات وب شما را بهتر تشخیص دهند و باعث رتبه گرفتن سایت شما در گوگل شوند. استفاده از کلمات کلیدی مهم و مرتبط در تگ تایتل به بهبود رتبهبندی و قابلیت شناسایی محتوا کمک میکند. همچنین عنوان جذاب و مرتبط در تگ تایتل میتواند تعداد کلیکها (CTR) را افزایش دهد. کاربران ممکن است ترجیح دهند بر روی لینکی کلیک کنند که عنوان جلب کننده و متناسب با جستجوی آنان باشد. تگ HTML کمک میکند تا موتورهای جستجو محتوای شما را به خوبی بشناسند و به درستی دسته بندی نمایند.
در ادامه این مطلب، به بررسی ویژگیهای یک متا تگ عنوان با کیفیت از برای گوگل در سال 2023 خواهیم پرداخت. در ساده ترین شکل، viewport منطقه قابل مشاهده برای کاربر در صفحه وب است. این موضوع بسته به مکانی که شخصی که محتوای شما را مشاهده میکند قابل تغییر است، با دو گزینه رایج لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه. در تگ ربات ها مدیران وبسایت ها این امکان را دارند که یکسری دستوراتی را به گوگل اعلام کنند تا گوگل آن ها را انجام دهد. برای مثال در صورتی که یک مدیر وبسایت بخواهد یکی از وبسایت های خود را ایندکس کند باید از این تگ کمک بگیرد تا گوگل براساس آن تگ بداند که صفحه مورد نظر را ایندکس کند. بنابراین در این موارد ضرورت دارد که روند کار انجام شود تا گوگل دستورات لازم را دریافت و اجرا کند.
یگانه و منحصر به فرد باشد برای هر صفحه، عنوان متای متفاوتی بنویسید. جذاب و ترغیبکننده باشد از کلمات قوی و عبارات جذاب برای جلب توجه کاربران استفاده کنید. محتوا را دقیق توصیف کند عنوان متا باید محتوای صفحه را به طور دقیق و خلاصه توصیف کند. وکلا و دفاتر حقوقی که به مشتریان محلی خدمات ارائه میدهند، میتوانند از سئو محلی برای جذب افراد جستجوگر عبارات مثل وکیل امور خانواده در شیراز استفاده کنند. توضیحی مختصر، جذاب و حاوی کلمات کلیدی برای هر صفحه بنویسید تا نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهید. مطمئن شوید که صفحات کلیدی سایت شما شامل کلمات کلیدی مرتبط با موقعیت مکانی (مانند رستوران ایتالیایی در تهران) هستند.
در ادامه این مقاله، قصد داریم تا در ابتدا شما را با متا تگ و سپس با اهمیت آن در رتبه بندی وب سایت، آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید. این عنصری است که تعیین می کند جستجوگر به صفحه فرود کلیک کند یا خیر. هنگامی که توضیحات متا بهینه می شود، ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد می کند. توضیحات متا باید بهگونهای نوشته شود که کاربران را ترغیب به کلیک کند. استفاده از زبان ساده و روان، فراخوان به اقدام (CTA) مانند “اکنون بخوانید” یا “بیشتر بدانید”، میتواند نرخ کلیک را افزایش دهد. 48.6٪ از جستجوهای اینترنتی از طریق دستگاه های تلفن همراه است، متا تگ viewport به یکی از بهترین روشهای جستجو ااینترنتی واکنشگرا تبدیل شده است.
یکی از راه های ارتباطی شما با کارشناسان ما در این وبسایت این است که در بخش کامنت ها سوالات و ابهاماتی که در خصوص متن دارید را در همان بخش با ما به اشتراک بگذارید. زیرا که کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ پرسش های شما را خواهند داد. طراحی سایت فروشگاهی با امکانات فوق العاده بالا و کاملا سئو شده را به تیم ناپ شاپ بسپارید تا از خدمات رایگان هم بهره مند شوید. با ابرسرورها میتوانید سرور با سیستمعامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. پس از فعالسازی گزینهای با عنوان Metadata به زیرمنوی تنظیمات در پیشخوان وردپرس اضافه میشود. همانطور که مشاهده کردید Viewport نیز مانند دو نمونه گذشته برای پیاده سازی باید نام viewport در خاصیت name قرار گیرد.
سئوی محلی کمک میکند کسبوکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. بهطور ساده، سئوی محلی باعث میشود مشتری بیشتری جذب کنید و فروشتان بیشتر شود. الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شدهاست. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسبوکارها، نتایجی را ارائه میدهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینههایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آنها پیشنهاد دهد.
اگر در مورد اینکه سورس کد چیست و چگونه به آن دسترسی پیدا کنیم، سرچ انجین ها و اچ تی ام ال سوال دارید می توانید در قسمت کامنت هر کدام از عنوان ها در صفحه خودش سوال خود را بپرسید. احتمالا در آینده نزدیک یک مقاله جامع در مورد متا ربات تولید کنیم و در همین صفحه یک لینک داخلی به آن بدهیم. Charset مخفف مجموعه کاراکترها است و به مجموعه کاراکترهایی که رایانه برای نمایش و دستکاری متن استفاده می کند، اشاره دارد. هر کاراکتری که می تواند روی صفحه نمایش داده شود یا در یک فایل متنی ذخیره شود، دارای یک کد منحصر به فرد در مجموعه کاراکترهای مورد استفاده است. تبلیغات در یوتیوب به شما امکان دسترسی به میلیونها کاربر و شناخت برند را میدهد.
تبلیغات در گوگل به هدفگیری دقیق و افزایش ترافیک و فروش کمک میکند. اگر تا الان از Meta Tag ها استفاده نکردهاید پیشنهاد میکنم حتما از آن ها استفاده کنید. Meta Tag ها باعث میشوند تا گوگل سایت شما را بهتر و دقیق تر تشخص دهد. اگر بازدید کنندگان سایت شما بخواهند از طریق تلفن همرا به سایت شما سر بزنند. شما سایت شما برای آن ها به صورت کامل و واکنشگرا نمایش داده نشود.
اهمیت این تگ به جهت این است که تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به سایر تگ ها در سئو وبسایت ها دارد. از این رو باید در هنگام انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید تا بهترین عنوان انتخاب شود. زمانی که این تگ لحاظ می شود گوگل می تواند محتوای وبسایت شما را در آن صفحه اختصاصی ارزیابی کند و در هنگام جستجوی عنوان ها وبسایت شما در همان زمینه که دارای محتوا است در نتایج خواهد آمد. بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو، اگرچه توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی شما تأثیر نمیگذارد، اما به طور غیرمستقیم با افزایش CTR میتواند به بهبود رتبهبندی کمک کند. موتورهای جستجو به دنبال صفحاتی هستند که کاربران به آنها علاقهمند هستند و با کلیک کردن روی آنها، این علاقه را نشان میدهند. سئو محلی با بهبود حضور آنلاین و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوهای محلی، به جذب مشتریان بیشتر و افزایش اعتماد به برند کمک میکند که در نهایت منجر به رشد و توسعه کسبوکار میشود.
متا تگ های مختلف برای آشنایی شما با ساختار اچ تی ام ال و جایگاه این تگ ها در هد است. این تگها برای کنترل نحوه نمایش محتوا هنگام اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی استفاده می شود. تبلیغ در دیسکاوری به دسترسی به مخاطبان هدف و افزایش آگاهی از برند کمک میکند. با کمک این تگ اقدامات مختلفی را به عنوان دستور می توانید به گوگل ابلاغ کنید تا در لیست کارها قرار گیرد و برایتان انجام دهند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت.
افزایش ترافیک ارگانیک با بهینهسازی عنوانها و توضیحات متا، میتوانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. در این مقاله، به معرفی انواع متا تگها و نحوه استفاده از آنها برای سئو و همچنین کاربردهای دیگر آنها در وبسایتها خواهیم پرداخت. این کار محتوا را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو قابلفهمتر میکند. NAP مخفف Name (نام)، Address (آدرس) و Phone Number (شماره تلفن) است. این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسبوکار شما هستند که در فهرستهای محلی، سایتهای بررسی و پروفایلهای آنلاین دیده میشوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک میکند راحتتر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند.
متا تگ های مناسب در HTML می تواند به بهبود سئو و افزایش بازدید صفحات در نتایج جستجو کمک کند. این تگ ها حاوی اطلاعاتی در مورد صفحه وب هستند که می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا محتوای صفحه را بهتر فهمیده و در نتیجه بهتر رتبه بندی شود. برای بهره برداری از این ابزارها، بهینه سازی متا تگ های صفحه از جمله متا تگ های توضیحات، کلمات کلیدی و ربات ها مهم است. استفاده از متا تگ های موثر در سئو، شاید تاثیر مستقیمی در رتبه بندی صفحات وب در موتورهای جستجو نداشته باشد، اما سیگنالهایی که از قرار دادن متا تگ های سئو به دست میآید، میتواند منجر به افزایش امتیاز و بهبود رتبه صفحه شود. متا تگ ها اطلاعات مهمی را درباره محتوای صفحه به موتورهای جستجو ارائه میدهند و این اطلاعات میتوانند در فرآیند ارزیابی و رتبه بندی صفحات تأثیرگذار باشند. بنابراین، استفاده صحیح از متا تگ های سئو میتواند به بهبود رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک کند.
استفاده از عبارات کلی عبارات کلی مانند “درباره ما” یا “تماس با ما” اطلاعات مفیدی به کاربر نمیدهند. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید و برای آنها توضیحات جایگزین (ALT Text) بنویسید که شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما طراحی واکنشگرا (Responsive Design) دارد و در موبایل بهخوبی نمایش داده میشود. از دادههای ساختاریافته مخصوص کسبوکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این دادهها به گوگل کمک میکنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. پروفایل Google Business خود را ایجاد و اطلاعات آن را بهروز کنید.
همچین، متا تگ های مهمی مثل title و Description اطلاعات اضافی و باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهد و همین باعث، ارائه تجربه بهتر، کلیک های بیشتر و CTR بالاتر می شود. دلیل هم این است که یک کاربر، قبل از محتوای کلی سایت با عنوان و توضیحات متای صفحه روبرو می شوند و با استفاده از محتوای آنها در مورد بازدید از صفحه تصمیم گیری می کند. این تگ ها به الگوریتم های موتور جستجو اجازه می دهد تا توضیحات مربوط به ترکیبات صفحات وبسایت شما را بخوانند و استفاده از انواع متا تگ های موثر در سئو، جنبه های مختلف سایت شما را به موتورهای جستجو شان می دهد. متا دیسکریپشن این امکان را به شما میدهد تا خلاصهای از محتوای صفحه را به موتورهای جستجو و کاربران معرفی کنید. اگر نگاهی به فهرست نتایج جستجو بیاندازید، مشاهده خواهید کرد که در قسمت پایین عنوان وبسایت، توضیحاتی نیز درباره محتوای صفحهی موجود به شما ارائه شده است. متا تگها به الگوریتمهای موتورهای جستجو کمک میکنند تا توضیحات مربوط به ترکیبات صفحات وبسایت را بخوانند و با استفاده از انواع متا تگهای مختلف، موتورهای جستجو میتوانند به جنبههای مختلف سایت شما دسترسی داشته باشند.
متا تگ ها با نمایش اطلاعات مختصر و مرتبط به جستجوگر به این امر کمک می کنند. بر اساس متا تگ ها برای سئو، گوگل می داند که صفحه وب چگونه باید در نتایج جستجو نمایش داده شود. علاوه بر این، اگر نیاز به تنظیمات پیشرفتهتری دارید، میتوانید از کدنویسی سفارشی در قالبهای وردپرس یا سایر CMSها استفاده کنید. بهطور مثال، میتوانید در فایلهای قالب خود از توابع PHP برای ایجاد تگهای متای داینامیک بر اساس محتوای صفحه یا اطلاعات موجود در پایگاه داده استفاده کنید. اما یکی از تفاوت هایی که این تگ با سایر تگ ها دارد این است که به هیچ عنوان دستور خاصی را به نسخه اچ تی ام ال بر نمی گرداند.
با وارد کردن ایمیل خود در کادر زیر می توانید جدیدترین فایل ها را زودتر از دیگران دریافت نمایید. و توضیحات مربوط به عرض و میزان بزرگنمایی در خاصیت content قرار گیرد. در تصویر زیر یک مثال از description مشاهده می کنید که با کادر قرمز رنگ مشخص شده است.
ممکن است گوگل به کپی بودن محتوای شما ایرادبگیرد که آسیب بدی به سئوی شما میزند، پس بهتر است هر ۵ رنگ را به صفحه اصلی محصول کنونیکال کنید. توضیحات متا باید حداکثر از 140 حرف تشکیل شود بنابراین در نوشتن این متا تگ باید بسیار حساس و خوش سلیقه باشید زیرا یک متن جذاب میتواند نرخ ورودی و کلیک وبسایت شما را بسیار افزایش دهد. بهطور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدفشان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است. هتلها، اقامتگاههای بومگردی و جاذبههای گردشگری با استفاده از سئو محلی میتوانند توجه گردشگران را جلب کنند. بهینهسازی با کلمات کلیدی مانند هتل ارزان در کیش یا جاذبههای دیدنی تبریز مفید است. محتوایی تولید کنید که نشاندهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابلاعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد.
اگر سایت شما از بخش نظرات استفاده میکند باید از تگ نوفالوو در آن صفحه برای لینکهایی که کاربران در نظرات خودشان میگذارند استفاده کنید. برای مشاهده تگ های متا کافیست در هر صفحه ای که میخواهید روی دکمه Ctrl + U کلیک کنید. زمانی که شما از این تگ استفاده می کنید موتورهای جستجوگر متوجه می شوند که وظیفه کنونیکال هدایت صفحات مشابه به یک صفحه مشخص است. عکس ها یا تصاویری که در بخش های مختلف محتوا استفاده می شود باید دارای توضیحاتی باشد که در زیر آن قرار داده شود. توضیحات باید به شکلی باشند که به طور کامل تصویر یا عکس را توضیح قرار دهند.
بلکه صرفا تنها کابردی که دارد این است که صفحات در مرورگر ها به شکلی صحیح نمایش داده شود. در نهایت شاهد خواهید بود که این تگ ها منجر به بهبود کلی سئو وبسایت می شوند تا کاربران با تجربه مناسبی ( تجربه کاربری ) که در یک وبسایت دارند تلاش کنند اطلاعاتی که در پی آن هستند در همان وبسایت کسب کنند. بنابراین مدت زمان ماندگاری کاربران در وبسایت افزایش یافته و همین عامل باعث رشد سئو وبسایت می شود. با وجود تغییرات زیادی که هرساله برای الگوریتم های گوگل اتفاق می افتد، ولی هنوز هم با گذشت زمان زیاد، متا تگ های کلمات کلیدی برای گوگل و دیگر موتورهای جستجو مهم هستند. بنابراین بسیاری از متخصصین این حوزه بر این باورند که متا تگ کلمه کلیدی را باید جدی گرفت. متا تگ نوفالو نیز برای آن دسته از لینکهایی به کار میرود که میخواهید نوفالو باشد.
کاربران به دنبال صفحاتی با عنوان مناسب و مرتبط هستند که اطلاعات مورد نظر را فراهم کنند. یکی از ابتدایی ترین تگ هایی که در زیر مجموعه تگ های اچ تی ام ال قرار می گیرد تگ doctype است. در حقیقت این تگ نوعی راهنما است که باعث می شود مرور گر ها بتوانند نوع سند اچ تی ام ال را تشخیص دهند. زمانی که شما از این نوع تگ یعنی doctype استفاده می کنید موتور های جستجو به راحتی می توانند که تمامی صفحات مختلف وبسایت را به شکلی صحیح در برابر دیدگان کاربران نمایش دهند. اگر کلمات کلیدیتان فارسی است، استفاده بیش از 200 کاراکتر به عنوان تخلف محسوب میشود.
پیش از این در مقالهای دیگر به معرفی راهکارهایی برای نوشتن توضیحات متا و افزایش نرخ کلیک صحبت کردهایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره پیشنهاد میکنیم آن را مطالعه کنید. در کمتر از 2 خط تگ توضیحات صفحه را خلاصه می کند و به ربات های خزنده گوگل کمک می کند تا صفحه را بهتر درک کنند. متا دیس به کاربران گوگل کمک می کند تا در اولین نگاه در صفحه سرپ پاسخ سوال یا نیاز خود را در این 2 خط متن پیدا کنند و احتمالا نرخ کلیک یا CTR (یعنی افزایش کلیک در کل نمودار سرچ کنسول یا وبمستر قدیم) را افزایش دهند. با انتخاب یک عنوان جذاب و منحصر به فرد برای صفحه خود، می توانید نرخ کلیک را بهبود بخشید و در نتیجه، به بهبود سئو صفحه خود کمک کنید.
هرچند استفاده از نام برند در متا تگ عنوان، همچنان یک بحث چالشبرانگیز است؛ اما خوب است بدانید که گوگل همچنان بین صفحاتی که دارای نام برند در متا تگ تایتل هستند و صفحاتی که هیچ نام برندی ندارند، تمایز قائل میشود. حتی دیده شده در مواردی خودش نام فروشگاه را در انتهای متای عنوان در نتایج نمایش می دهد. استفاده از نام برند در تگ تایتل به شناخته شدن برند شما و کسب رتبه برتر در مقایسه با رقبا کمک میکند. همانطور که می دانیم متا تگ های موجود در html اطلاعاتی در مورد صفحه وب ارائه می دهند و استفاده درست از متا تگ های موثر در سئو می تواند راهی برای افزایش دیده شدن در نتایج صفحات جستجو باز کند. این متا تگ این امکان را فراهم میکند تا وبسایت شما در دستگاههای مختلف مثل موبایل نیز نمایش مناسبی داشته باشد و تجربه کاربری سایت در تلفنهای هوشمند و تبلتها پایین نیاید. قرار دادن متا تگ viewport برای داشتن یک سایت ریسپانسیو الزامی است.
این تگ برای گوگل بسیار حائز اهمیت است حتی اگر سایت تک زبانه نیز دارید باز هم داشتن ایتن تگ خالی از لطف نیست. از نگاه گوگل مطالبی که تصاویر زیبا و جذاب دارند بسیار کاربر پسند ترند و گوگل برای این محتواها ارزش بیشتری قائل است. زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسبوکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان میبرد تا نتایج ملموس دیده شود. کسبوکارهایی مانند لولهکشها، برقکارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکتهای خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث میشود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند.
اطلاعات مهم شامل نام کسبوکار، آدرس، شماره تماس، ساعات کاری و تصاویر است. در واقع باید مشخص کنیم که متاتگها برای هر نویسنده از کدام صفحه خوانده شود. در تنظیمات متاتگها در وردپرس در این بخش سه شبکه اجتماعی مهم را نظر گرفته و از شما میخواهد که آدرس خود را در این شبکههای اجتماعی وارد کنید. همانطور که میدانید اشتراک گذاری مطالب در شبکههای اجتماعی کمک فراوانی به عملکرد شما میکند. توضیحات متا یک خلاصه مختصر و جالب از مقاله شما می باشد که در نتایج جستجو به نمایش در می آید. ضمناً در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با نحوه کار موتورهای جستجو، می توانید مقاله “موتور جستجو چیست و چه کار می کند” را مطالعه کنید.
به عنوان مثال اگر کاربردی در قسمت نظرات وبسایت شما، لینکی قرار داد، میتوانید با کمک متا تگ نوفالو آن را لینک نوفالو کنید تا ارزش لینکهای صفحه شما کاهش پیدا نکند. اولین جزئی از صفحه که توجه شما را به خود جلب میکند چیست؟ قطعا عنوان صفحه اولین بخش از هر صفحهای است که کاربر در نگاه اول به آن توجه میکند. متا تگ عنوان، همانطور که از نام آن مشخص است، عنوان صفحه را در بر دارد. این متا تگ هم در تب مرورگر و هم در فهرست نتایج جستجو به کاربر نمایش داده میشود. متا کیورد یعنی یه لیستی از کلمات که مرتبط به صفحه هستند و در سال های قبل خیلی استفاده میشد. عنوان صفحه یا متا تایتل در صفحه گوگل به رنگ آبی نشان داده می شود و در بالای بروزر قابل دیدن هست.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری